هنگامیکه عمل مبادله انجام میشود متوجه میشویم که این امر بخشی از یک فرایند اجتماعی است که نهتنها شامل تعامل فردبهفرد و تعامل بین شرکت و مشتری است، بلکه شامل تبادل اطلاعات زیادی بوده و ممکن است بر افراد پیرامون مشتری نیز اثر گذارد. با توجه به سرعت تغییرات در سالهای اخیر، تکنولوژی نقش مهمی در توسعه مزیت رقابتی پایدار دارد. با ورود به عصر اطلاعات و جامعه شبکهای، ما در بیشتر حوزهها شاهد تحولات تکنولوژیکی گوناگون هستیم. مقاله حاضر به بررسی تأثیر ارزش درک شده و کیفیت اطلاعات بر وفاداری کاربران شبکههای اجتماعی میپردازد. تحقیق حاضر، به لحاظ هدف، کاربردی و به لحاظ روش انجام تحقیق، تحقیق توصیفی از نوع پیمایشی، میباشد؛ زیرا علاوه بر توصیف وضعیت موجود به آزمون فرضیهها برحسب روابط مبتنی بر پیشبینی میپردازد و به دنبال تعیین تأثیرگذاری متغیرها از روش آمار استنباطی است. جامعة آماری تحقیق شامل کلیه کاربران شبکههای اجتماعی میباشد که به لحاظ آماری تعداد این کاربران نامعلوم و نامحدود در نظر گرفته میشود لذا از روش غیراحتمالی در دسترس برای نمونهگیری استفاده شده است. برای تعیین حجم نمونه با استفاده از فرمول کلاین تعداد ۲۸۴ نفر بهعنوان حجم نمونه تعیین گردید. نتایج تحقیق حاکی تأثیر متغیرهای کیفیت رابطه، ارزش درک شده و کیفیت اطلاعات و کیفیت خدمات شبکههای اجتماعی بر وفاداری کاربران شبکههای اجتماعی دارد.