تأثیر بازاریابی از طریق رسانههای اجتماعی بر رونق کسب و کار ها بر کسی پوشیده نیست. رسالت اصلی رسانههای اجتماعی به عنوان ابزاری قدرتمند، جستجوی بازار است. از این رو شرکتها قادرند که مشتریهای مورد نظرشان را از طریق کاربران خود، مطابق با درخواست کالاهای جدید از طریق سیستم آمارگیری، انتخاب کنند. از این رو هدف پژوهش حاضر، شناسایی عوامل مؤثر بر بازاریابی رسانههای اجتماعی در توسعه پایدار کسب و کارهای گردشگری برای مطالعهی موردی شرکتهای خدمات مسافرتی و گردشگری شهر تهران با استفاده از رویکرد نگاشت شناختی فازی میباشد. پژوهش توصیفی پیمایشی است. 43 نفر از کارمندان آژانسهای خدماتی مسافرتی و گردشگری در شهر تهران، به صورت غیر تصادفی انتخاب و مصاحبه شدند. دادهها و سناریوها با استفاده از تکنیک نگاشت شناختی فازی تحلیل و مدل پژوهش با استفاده از تحلیل شبکههای اجتماعی طراحی شدند. در این راستا، عوامل متعددی دخیل هستند که از این میان عوامل استفاده از دانش و نیروی تخصصی، ارتباط بلندمدت با گردشگران و مخاطبشناسی رسانههای اجتماعی به ترتیب بیشترین اهمیت را داشتند؛ زیرا از مرکزیت بیشتری برخوردار بودند. در نهایت با استناد به نتایج به دست آمده پیشنهاداتی ارائه شد.
کروبی, مهدی, & خادم, فاطمه. (1402). شناسایی عوامل مؤثر بر بازاریابی رسانههای اجتماعی در توسعه پایدار کسب و کارهای گردشگری. اکتشاف و پردازش هوشمند دانش, 3(10), -. doi: 10.30508/kdip.2024.424616.1077
MLA
مهدی کروبی; فاطمه خادم. "شناسایی عوامل مؤثر بر بازاریابی رسانههای اجتماعی در توسعه پایدار کسب و کارهای گردشگری". اکتشاف و پردازش هوشمند دانش, 3, 10, 1402, -. doi: 10.30508/kdip.2024.424616.1077
HARVARD
کروبی, مهدی, خادم, فاطمه. (1402). 'شناسایی عوامل مؤثر بر بازاریابی رسانههای اجتماعی در توسعه پایدار کسب و کارهای گردشگری', اکتشاف و پردازش هوشمند دانش, 3(10), pp. -. doi: 10.30508/kdip.2024.424616.1077
VANCOUVER
کروبی, مهدی, خادم, فاطمه. شناسایی عوامل مؤثر بر بازاریابی رسانههای اجتماعی در توسعه پایدار کسب و کارهای گردشگری. اکتشاف و پردازش هوشمند دانش, 1402; 3(10): -. doi: 10.30508/kdip.2024.424616.1077