@article { author = {Norouzi, Mehdi and khaef alahi, Ahmad ali and Ahmadi, Parviz}, title = {The role of public service motivation in improving the job performance among The role of mediation of Organizational citizenship behavior (Employees in Tax administration in Karaj)}, journal = {Intelligent Knowledge Exploration and Processing}, volume = {1}, number = {3}, pages = {52-65}, year = {2022}, publisher = {Ferdows institute of higher education}, issn = {2783-3607}, eissn = {2783-3615}, doi = {10.30508/kdip.2022.310227.1023}, abstract = {In recent years, the performance gap between private sector and public sector has led to the concept of public service motivation has attracted the attention of researchers in public administration. The main objective of this study was to evaluate the impact of public service motivation on improving tax administration of the city of Karaj job performance and organizational citizenship behavior is mediated. The aim of the present study, functional and in terms of performance, descriptive-correlation in the questionnaire used for data collection was said. The study consisted of 400 employees of the tax administration of the city of Karaj, according to Morgan and simple random sampling, 196 samples were selected. The reliability and validity study, Cronbach's alpha, composite reliability and average variance explained was evaluated and confirmed validity of the questionnaire was confirmed by professors and experts in the subject. Conceptual model with partial least square method was performed using Smart PLS software. The results show that the public service motivation on job performance and organizational citizenship behavior has a significant effect on job performance and organizational citizenship behavior has a significant impact in Karaj tax administration. Finally, according to the results of the research hypotheses, proposals to tax administrators was the city of Karaj.}, keywords = {Public Service Motivation,organizational citizenship behavior,job performance,Taxation Affairs Organization}, title_fa = {نقش انگیزه خدمت عمومی در ارتقاء عملکرد شغلی باتوجه ‌‌به نقش میانجی رفتار شهروندی سازمانی (مورد مطالعه: کارکنان اداره کل امور مالیاتی شهر کرج)}, abstract_fa = {در سال‌های اخیر شکاف عملکردی میان بخش خصوصی و بخش دولتی موجب شده مفهوم انگیزه خدمت عمومی توجه پژوهشگران مدیریت دولتی را به خود معطوف نماید. هدف اصلی این پژوهش، بررسی تأثیر انگیزه خدمت عمومی بر ارتقاء عملکرد شغلی کارکنان اداره امور مالیاتی شهر کرج با توجه ‌به نقش میانجی رفتار شهروندی سازمانی و با تاکید بر مؤلفه‌های اصلی آن، مانند جوانمردی، نوع‌دوستی و وجدان کاری می‌باشد. پژوهش حاضر از نظر هدف، کاربردی و از نظر نحوه اجرا، توصیفی - همبستگی است که در آن ابزار پرسشنامه برای جمع‌آوری داده‌ها به کار گفته شد. جامعه آماری پژوهش شامل 400 نفر از کارکنان اداره امور مالیاتی شهر کرج است که بر اساس جدول مورگان و روش نمونه-گیری تصادفی ساده، 196 نفر به‌عنوان نمونه انتخاب شدند. پایایی و روایی ابزار پژوهش با محاسبه آلفای کرونباخ، پایایی ترکیبی و میانگین واریانس تبیین شده، ارزیابی و تأیید شد و روایی محتوایی پرسشنامه‌‌ها توسط استادان و خبرگان آشنا به موضوع تأیید شد. آزمون مدل مفهومی پژوهش با روش حداقل مربعات جزئی با به‌کارگیری نرم‌افزار Smart PLS انجام شد. نتایج نشان می‌دهد که انگیزه خدمت عمومی بر عملکرد شغلی و رفتار شهروندی سازمانی تأثیر معناداری دارد و همچنین رفتار شهروندی سازمانی نیز بر عملکرد شغلی کارکنان اداره امور مالیاتی شهر کرج تأثیر معناداری دارد. در نهایت بر مبنای نتایج فرضیه‌های پژوهش، پیشنهادهایی به مدیران امور مالیاتی شهر کرج داده شد.}, keywords_fa = {انگیزه خدمت عمومی,رفتار شهروندی سازمانی,عملکرد شغلی,سازمان امور مالیاتی}, url = {http://www.kdip.ir/article_144027.html}, eprint = {http://www.kdip.ir/article_144027_8f5663cd68058dfe163610047e5574ba.pdf} }