@article { author = {asadi, esmaeil and rajabi farjad, hajieh and ahmadi, shahrbano}, title = {Investigating the factors affecting the establishment of the electronic tax system (Case study: Tehran Tax Organization)}, journal = {Intelligent Knowledge Exploration and Processing}, volume = {1}, number = {1}, pages = {1-19}, year = {2021}, publisher = {Ferdows institute of higher education}, issn = {2783-3607}, eissn = {2783-3615}, doi = {10.30508/kdip.2021.138394}, abstract = {This study was conducted to investigate the factors affecting the establishment of electronic tax system in the Tax Affairs Organization of Tehran Province. Therefore, in terms of purpose, it was an applied research and in terms of method, it was a descriptive-survey type. The statistical population of the study was all the experts of Tehran Tax Affairs Organization, 250 people, 152 people were selected through Cochran's formula by simple random sampling method. The data collection method included library studies and a researcher-made questionnaire of 37 questions whose content validity was confirmed by experts and its reliability was obtained through Cronbach's alpha above 0.80 which showed the appropriate reliability of the questionnaire. Data were analyzed using Klomogorov-Simenrov test and one-sample t-test with SPSS and LISREL software. The results showed that the factors of information technology, organizational structure, human resources, organizational culture, organizational strategy and organizational resources have a significant effect on the establishment of electronic tax system and also the fit indicators of the measurement model confirm the fit of the model. organizational culture, organizational strategy and organizational resources have a significant effect on the establishment of electronic tax system and also the fit indicators of the measurement model confirm the fit of the model.}, keywords = {Factors of information technology,Organizational Structure,human resources,Organizational Culture,strategy,organizational resources,electronic tax system}, title_fa = {بررسی عوامل موثر بر استقرار سیستم مالیات الکترونیک(مورد مطالعه: سازمان امور مالیاتی استان تهران)}, abstract_fa = {این مطالعه با هدف بررسی عوامل موثر بر استقرار سیستم مالیات الکترونیک در سازمان امور مالیاتی استان تهران انجام گرفته است. لذا از نظر هدف، یک تحقیق کاربردی و از نظر روش از نوع توصیفی- پیمایشی بوده است. جامعه آماری پژوهش کلیه کارشناسان سازمان امور مالیاتی استان تهران به تعداد 250 نفر بوده است که از طریق فرمول کوکران 152 نفر به روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شدند. روش گردآوری اطلاعات شامل مطالعات کتابخانه ای و پرسشنامه محقق ساخته 37 سئوالی بوده است که روایی محتوای آن توسط خبرگان تایید شد و پایایی آن از طریق آلفای کرونباخ بالای 80/0 به دست آمده است که نشان دهنده پایایی مناسب پرسشنامه بود. برای تجزیه و تحلیل داده ها از آزمون کلوموگروف اسیمنروف و آزمون تی تک نمونه ای با نرم افزارspss و لیزرل صورت گرفته است. نتایج پژوهش نشان دهنده آن بوده است که عوامل فناوری اطلاعات، ساختار سازمانی، منابع انسانی، فرهنگ سازمانی، استراتژی سازمان و منابع سازمانی بر استقرار سیستم مالیات الکترونیک تاثیر معنادار دارد و همچنین شاخص‌های برازش مدل اندازه‌گیری موید برازش مدل بوده است.نتایج پژوهش نشان دهنده آن بوده است که عوامل فناوری اطلاعات، ساختار سازمانی، منابع انسانی، فرهنگ سازمانی، استراتژی سازمان و منابع سازمانی بر استقرار سیستم مالیات الکترونیک تاثیر معنادار دارد و همچنین شاخص‌های برازش مدل اندازه‌گیری موید برازش مدل بوده است.}, keywords_fa = {عوامل فناوری اطلاعات,ساختار سازمانی,منابع انسانی,فرهنگ سازمانی,استراتژی,منابع سازمانی,سیستم مالیات الکترونیک}, url = {http://www.kdip.ir/article_138394.html}, eprint = {http://www.kdip.ir/article_138394_b2f7ea9180b28b3a4b309e35632dfa77.pdf} } @article { author = {RAHMANI, AMIR and Babajani Mohammadi, saeide}, title = {The Impact of Digital Currencies on Iran's Economy, Opportunities and Challenges}, journal = {Intelligent Knowledge Exploration and Processing}, volume = {1}, number = {1}, pages = {20-33}, year = {2021}, publisher = {Ferdows institute of higher education}, issn = {2783-3607}, eissn = {2783-3615}, doi = {10.30508/kdip.2021.138776}, abstract = {Review:Virtual currencies have challenged their monetary and banking systems and their philosophy of existence. These challenges are not limited to the monetary and banking system and its scope is so wide that it affects other areas of society and science such as law, jurisprudence, economics and politics and puts a wide range of micro and macro questions and ambiguities before them. have given. Attention to the widespread use of these currencies, the policy of ignoring and delaying the way of dealing with these types of currencies is not a good way to deal with the realities ahead Understanding the nature of virtual currencies as a commodity or money, informing the public about the structure of these currencies (opportunities and threats) through the national media, taking the necessary measures by the Islamic Consultative Assembly and proper implementation of regulations through the Tax Affairs Organization and the Supreme Council for Combating Money Laundering And ... can play a key role in reducing the threats of digital currencies and taking advantage of the economic benefits and opportunities created by this type of cryptocurrency. Therefore, the present article introduces and examines digital currencies and their impact on the economy of Iranian society.Keywords: virtual currencies, monetary and banking system, opportunities and threats}, keywords = {Virtual Currencies,Monetary and Banking System,Opportunities and Threats,bitcoin}, title_fa = {تأثیر ارزهای دیجیتال بر اقتصاد ایران، فرصت‌ها و چالش‌ها}, abstract_fa = {چکیده:ارزهای مجازی، نظام پولی و بانکی و فلسفه وجودی آن‌ها را به چالش کشیده‌اند. این چالش‌ها تنها به نظام پولی و بانکی محدود نگردیده و دامنه آن به حدی گسترده است که حوزه‌های دیگر جامعه و علوم مانند حقوق، فقه، اقتصاد و سیاست را نیز متأثر ساخته و خیل وسیعی از پرسش‌ها و ابهامات خرد و کلان را پیش روی آن‌ها قرار داده است. توجه رواج گسترده و فزاینده استفاده از این ارزها، سیاست نادیده انگاشتن و معطل نمودن شیوه برخورد با این نوع ارزها روش مناسبی برای مقابله با واقعیت‌های پیش رو نیست و استخراج حکم فقهی نحوه استفاده از ارزهای دیجیتال توسط مراجع تقلید و شورای فقهی بانک مرکزی، معین نمودن ماهیت ارزهای مجازی به‌عنوان کالا یا پول، آگاه‌سازی مردم پیرامون ساختار این نوع ارزها (فرصت‌ها و تهدیدها) از طریق رسانه ملی، اتخاذ تدابیر لازم از سوی مجلس شورای اسلامی و اجرای صحیح مقررات از مسیر سازمان امور مالیاتی کشور و شورای عالی مبارزه با پول‌شویی و... می‌تواند نقش اساسی در کاهش تهدیدهای ارزهای دیجیتال و بهره‌مندی از مزایا و فرصت‌های ایجادشده اقتصادی این نوع رمز ارزها داشته باشد. لذا مقاله حاضر به معرفی و بررسی ارزهای دیجیتال و تأثیر آن‌ها بر اقتصاد جامعه ایران پرداخته است.واژگان کلیدی: ارزهای مجازی، نظام پولی و بانکی، فرصت‌ها و تهدیدها}, keywords_fa = {ارزهای مجازی,نظام پولی و بانکی,فرصت‌ها و تهدیدها,بیت کوین}, url = {http://www.kdip.ir/article_138776.html}, eprint = {http://www.kdip.ir/article_138776_a52baa6411aa9311828d743d8cae8656.pdf} } @article { author = {hoseini, seyed hamed and Homauni, MohammadHosein and Rohani, Faeze}, title = {The effect of using electronic management factors on customer satisfaction of Golbahar New City Development Company}, journal = {Intelligent Knowledge Exploration and Processing}, volume = {1}, number = {1}, pages = {34-47}, year = {2021}, publisher = {Ferdows institute of higher education}, issn = {2783-3607}, eissn = {2783-3615}, doi = {10.30508/kdip.2021.138811}, abstract = {Customer satisfaction is a key factor in determining the success of the organization in relation to customers and a measure of how the overall performance of the organization in relation to the set of customer expectations. Information technologies along with their factors have created huge changes in companies and commercial organizations that by reducing the time of service delivery, increasing the speed of service delivery and increasing the quality and efficiency of service delivery leads to improving the overall performance of the organization, which in turn increases Follows the satisfaction and loyalty of the organization's customers. Producing and providing new services with unique characteristics requires organizations with new thinking and strategies. The present study seeks to investigate the relationship between electronic management factors and customer satisfaction. The statistical population in this study includes customers of Golbahar New City Development Company in the first half of 1399, whose number is equal to 1000 people. Data analysis was performed based on 250 questionnaires collected from the statistical sample. In the present study, SPSS software and correlation and multiple regression tests were used to analyze the data and test the hypotheses. The first hypothesis states that strategic factors affect customer satisfaction. The second hypothesis showed that the technological factors of e-management affect customer satisfaction. The results of the third hypothesis showed that the cultural factors of e-management affect customer satisfaction.}, keywords = {Customer Satisfaction,electronic management,Electronic management agents,Civil Company,Golbahar New City}, title_fa = {تاثیر بکارگیری عوامل مدیریت الکترونیک بر رضایتمندی مشتریان شرکت عمران شهرجدید گلبهار}, abstract_fa = {رضایت مشتری به عنوان یک عامل اصلی برای تعیین موفقیت سازمان در ارتباط با مشتریان و معیاری از چگونگی عملکرد کلی سازمان در رابطه با مجموعه انتظارات مشتری می باشد. فناوری های اطلاعاتی همراه با فاکتورهای خود تحولات عظیمی در شرکت ها و سازمان های بازرگانی ایجاد کرده که از طریق کاهش زمان ارائه خدمات، افزایش سرعت ارائه خدمات و افزایش کیفیت و کارایی ارائه خدمات منجر به بهبود عملکرد کلی سازمان می گردد که به نوبه خود افزایش رضایت و وفاداری مشتریان سازمان را به دنبال دارد. تولید و ارائه خدمات نو با خصوصیات منحصر به فرد، نیازمند سازمان هایی با تفکر و راهبرد های نوین می باشد. پژوهش حاضر در پی بررسی رابطه ی عوامل مدیریت الکترونیک و رضایت مشتری است. جامعه آماری در این پژوهش شامل مشتریان شرکت عمران شهر جدید گلبهار در نیمه اول سال 1399 می باشد که تعداد آنها برابر با 1000 نفر است. تحلیل داده‌ها بر اساس 250 پرسشنامه جمع آوری شده از نمونه ی آماری صورت گرفته است. در پژوهش حاضر برای تجزیه و تحلیل داده ها و آزمون فرضیات از نرم افزار SPSS و آزمونهای همبستگی و رگرسیون چندگانه استفاده گردید. فرضیه اول بیان می دارد که عوامل استراتژیک بر رضایت مشتری تاثیر دارد. فرضیه دوم نشان داد که عوامل تکنولوژیک مدیریت الکترونیک بر رضایت مشتری تاثیر دارد. نتایج فرضیه سوم نشان داد که عوامل فرهنگی مدیریت الکترونیک بر رضایت مشتری تاثیر دارد.}, keywords_fa = {رضایت مشتری,مدیریت الکترونیک,عوامل مدیریت الکترونیک,شرکت عمران,شهر جدید گلبهار}, url = {http://www.kdip.ir/article_138811.html}, eprint = {http://www.kdip.ir/article_138811_2e0c2108d542626da9cbfba49edcf435.pdf} } @article { author = {Ajal Afshar, Shahla and Moradi, saeed and Asayesh, Farzad and nadalizadeh, Fatemeh and Beirati, MsFarah and Mahmodian, Reihane and Sarhady, Darioush}, title = {Investigating the effect of service compensation system on attracting and retaining specialized human resources in the field of electronics (Case study: Electronic services offices of Tehran Municipality, Region 2)}, journal = {Intelligent Knowledge Exploration and Processing}, volume = {1}, number = {1}, pages = {48-61}, year = {2021}, publisher = {Ferdows institute of higher education}, issn = {2783-3607}, eissn = {2783-3615}, doi = {10.30508/kdip.2021.138780}, abstract = {Organizations need new and fresh thoughts, ideas, ideas to survive and continue their constructive role, so that they can ensure their dynamism by receiving new perspectives based on field research and ideas and theories, otherwise they are declining and disappearing. The resistance of organizations to global and regional changes and developments has led to their elimination and will not even be able to maintain the status. Because the diverse and complex needs of human beings lead to creativity and innovation in human life so that they can develop individual and collective talents and find material and spiritual benefits in the shadow of it; The purpose of this study was to investigate the effect of municipal services compensation system in attracting and retaining specialized human capital and to provide a proposed model. The method of the present research is a descriptive one which has been done by the survey method and is considered as a part of applied research in terms of purpose; The instrument of the present study is a questionnaire whose validity has been confirmed by the supervisors, consultants and experts of Tehran Municipality and its reliability has been more than 0.7 for each variable. The statistical population of the present study includes managers and employees of electronic services offices in District 2 of Tehran Municipality, which is a total of 400 people; Taking into account the error rate of 0.5, the probability of success of 0.5 and the target population of 400 persons, the number of samples required for this study was determined to be about 196 persons.; Data analysis was performed according to the regression test and the results showed a positive and significant effect of the service compensation system on the recruitment and retention of specialized manpower in Tehran Municipality and among the only hypotheses; The effect of direct service compensation in Tehran Municipality has not been confirmed}, keywords = {service compensation system,manpower recruitment,electronic services,manpower retention}, title_fa = {بررسی تاثیر نظام جبران خدمات بر جذب و نگه داشت نیروی انسانی متخصص در حوزه الکترونیک (مورد مطالعه: دفاتر خدمات الکترونیک شهرداری منطقه 2 تهران)}, abstract_fa = {سازمانها برای بقا نقش سازنده خود نیازمند افکار، اندیشه ها، نظرات تازه هستند تا با دریافت دیدگاههای نو مبتنی بر تحقیقات میدانی و اندیشه ها و تئوری ها بتوانند پویایی خود را تضمین کنند وگرنه رو به زوال هستند. مقاومت سازمان ها در قبال تحولات جهانی و منطقه ای موجب حذف آنها شده و حتی قادر به حفظ وضع موجود نیز نخواهد بود. زیرا نیازهای متنوع و پیچیده انسان ها موجب خلاقیت و نوآوری در زندگی انسان ها است تا بتوانند استعدادهای فردی و جمعی را شکوفا کنند و در سایه آن بهره مندی مادی و معنوی را دریابد؛ هدف تحقیق حاضر بررسی تاثیر نظام جبران خدمات شهرداری در جذب و نگه داری سرمایه انسانی متخصص و ارائه الگوی پیشنهادی بوده است. روش تحقیق حاضر توصیفی است که به روش پیمایش انجام شده است و از حیث هدف جزء تحقیقات کاربردی بشمار می رود؛ ابزار پژوهش حاضر پرسشنامه می باشد که روایی آن به تائید اساتید راهنما و مشاور و خبرگان شهرداری تهران رسیده است و پایایی آن نیز برای هر متغیر بیشتر از 0.7 بوده است. جامعه آماری پژوهش حاضر شامل مدیران و کارکنان دفاتر خدمات الکترونیک منطقه 2 شهرداری تهران می باشند که جمعا 400 نفر می باشند؛ با لحاظ نمودن میزان خطای 0.5، احتمال موفقیت 0.5 و جامعه هدف به حجم 400 نفر، تعداد نمونه مورد نیاز برای این پژوهش حدود 196 نفر تعیین گردید که با توجه به احتمال ریزش پرسشنامه تعداد بیشتری پرسشنامه پخش شد که در نهایت 200 پرسشنامه سالم مورد تحلیل قرار گرفت؛ تجزیه و تحلیل اطلاعات با توجه به آزمون رگرسیون انجام شده است و نتایج نشان از تاثیر مثبت و معنادار نظام جبران خدمات بر جذب و نگه داشت نیروی انسانی متخصص در شهرداری تهران داشته است و درمیان فرضیات تنها؛ تاثیر جبران خدمات مستقیم در شهرداری تهران تائید نشده است}, keywords_fa = {نظام جبران خدمات,جذب نیروی انسانی,حوزه خدمات الکترونیک,نگه داشت نیروی انسانی}, url = {http://www.kdip.ir/article_138780.html}, eprint = {http://www.kdip.ir/article_138780_e3648fe02337703c60839e43f8b296b1.pdf} } @article { author = {shahryari, marziyeh}, title = {Investigating the strategic factors affecting the implementation of knowledge management And the quality of police disciplinary services}, journal = {Intelligent Knowledge Exploration and Processing}, volume = {1}, number = {1}, pages = {62-75}, year = {2021}, publisher = {Ferdows institute of higher education}, issn = {2783-3607}, eissn = {2783-3615}, doi = {10.30508/kdip.2021.138788}, abstract = {Proper management of resources and facilities in the country, and above all the management of knowledge and information flow at the national level is one of the most fundamental factors in realizing the concept of resistance economy. The purpose of this study is to investigate the quality of police law enforcement services as one of the organizations that include knowledge as part of its strategic policies in the ability to predict events and turn community security threats into opportunities for public comfort, which is done by content analysis and citation. Has been. Knowledge management in the police are the leaders and processes that are able to produce and flow knowledge in order to create and meet the expectations of the police organization. Therefore, knowledge management is a challenge to discover the knowledge of the police and even the people. One of the measures that can be considered in the direction of knowledge-oriented police in Iran is understanding the necessity and importance of using strategic models and its design and implementation. At the same time, in order to achieve knowledge-based policing, in addition to measures such as developing research centers, promoting the role and share of police academic sciences, and establishing appropriate interactions and platforms, attracting people to cooperate with the police and establish community feedback channels and strengthen knowledge-based managers. "And" knowledgeable police "should not be forgotten. In this research, the concept of knowledge management, its importance, models, and strategies for using knowledge management in law enforcement are discussed.}, keywords = {Knowledge Management,community-based policing,knowledge-based policing,Strategies,resistance economics}, title_fa = {بررسی عوامل راهبردی تأثیرگذار بر پیاده سازی مدیریت دانش و کیفیت خدمات انتظامی پلیس}, abstract_fa = {مدیریت صحیح منابع و امکانات موجود در کشور و در رأس آن مدیریت دانش و جریان اطلاعات در سطح ملی یکی از اساسی ترین عوامل در تحقق مفهوم اقتصاد مقاومتی است. هدف از پژوهش حاضر، بررسی کیفیت خدمات انتظامی پلیس به عنوان یکی از سازمان هایی که، دانشوری را جزو سیاست های راهبردی خود در توانایی پیش بینی رخدادها و تبدیل تهدیدهای امنیتی جامعه به فرصت هایی برای آسایش مردم است که با روش تحلیل محتوایی و استنادی انجام شده است. مدیریت دانش در پلیس، راهبرها و فرایندهایی هستند که قادرند تولید و جریان دانش را به منظور ایجاد و تأمین انتظارات سازمان پلیس به وجود آورند. لذا مدیریت دانش به منزله چالش کشف دانایی های پلیس و حتی مردم است. از اقداماتی که می‌توان در راستای دانش‌محوری پلیس ایران برشمرد، درک ضرورت و اهمیت بهره‌گیری از مدل‌های راهبردی و طرح و اجرای آن است. در عین حال برای تحقق پلیس دانش‌محور علاوه بر اقداماتی چون توسعه مراکز تحقیقاتی، ارتقای نقش و سهم علوم دانشگاهی پلیسی و برقراری تعامل و بسترهای مناسب جلب همکاری مردم با پلیس و برقراری کانال‌های بازخوردگیری از جامعه و تقویت مدیران دانش گرا، توسعه نیروی "پلیس یادگیرنده" و "پلیس دانش گرا " را نباید از یاد برد. در این پژوهش مفهوم مدیریت دانش، اهمیت آن، مدل ها، و راهبردهای بهره گیری از مدیریت دانش در نیروهای انتظامی پرداخته شده است.}, keywords_fa = {مدیریت دانش,پلیس جامعه محور,پلیس دانش محور,راهبردها,اقتصاد مقاومتی}, url = {http://www.kdip.ir/article_138788.html}, eprint = {http://www.kdip.ir/article_138788_2efab303dc41df15728a88f9387f95fd.pdf} } @article { author = {Norouzi, Mehdi and Norouzi, Ali}, title = {Investigating the factors affecting the loyalty of social network users}, journal = {Intelligent Knowledge Exploration and Processing}, volume = {1}, number = {1}, pages = {76-90}, year = {2021}, publisher = {Ferdows institute of higher education}, issn = {2783-3607}, eissn = {2783-3615}, doi = {10.30508/kdip.2021.138777}, abstract = {When an exchange takes place, we realize that it is part of a social process that not only involves person-to-person interaction and interaction between the company and the customer but also involves the exchange of a lot of information that may affect people around the customers. Given the speed of change in recent years, technology has played an important role in developing a sustainable competitive advantage. As we enter the information and networked society age, we are seeing a variety of technological developments in most areas. The article examines the impact of perceived value and information quality on social network user loyalty. This research is applied in terms of purpose and terms of research method, it is descriptive survey research; Because in addition to describing the current situation, it tests hypotheses in terms of prediction-based relationships and seeks to determine the effect of variables by inferential statistics. The statistical population of the study includes all users of social networks, which statistically considers the number of these users to be unknown and unlimited, so the non-probability method available for sampling has been used. To determine the sample size using Klein formula, ۲۸۴people were determined as the sample size. The results indicate the effect of the variables of relationship quality, perceived value, and quality of information, and quality of social network services on the loyalty of social network users.}, keywords = {Social Networks,Relationship Quality,perceived value,information quality,Loyalty}, title_fa = {بررسی عوامل مؤثر بر وفاداری کاربران شبکه‌های اجتماعی}, abstract_fa = {هنگامی‌که عمل مبادله انجام می‌شود متوجه می‌شویم که این امر بخشی از یک فرایند اجتماعی است که نه‌تنها شامل تعامل فردبه‌فرد و تعامل بین شرکت و مشتری است، بلکه شامل تبادل اطلاعات زیادی بوده و ممکن است بر افراد پیرامون مشتری نیز اثر گذارد. با توجه به سرعت تغییرات در سال‌های اخیر، تکنولوژی نقش مهمی در توسعه مزیت رقابتی پایدار دارد. با ورود به عصر اطلاعات و جامعه شبکه‌ای، ما در بیشتر حوزه‌ها شاهد تحولات تکنولوژیکی گوناگون هستیم. مقاله حاضر به بررسی تأثیر ارزش درک شده و کیفیت اطلاعات بر وفاداری کاربران شبکه‌های اجتماعی می‌پردازد. تحقیق حاضر، به لحاظ هدف، کاربردی و به لحاظ روش انجام تحقیق، تحقیق توصیفی از نوع پیمایشی، می‌باشد؛ زیرا علاوه بر توصیف وضعیت موجود به آزمون فرضیه‌ها برحسب روابط مبتنی بر پیش‌بینی می‌پردازد و به دنبال تعیین تأثیرگذاری متغیرها از روش آمار استنباطی است. جامعة آماری تحقیق شامل کلیه کاربران شبکه‌های اجتماعی می‌باشد که به لحاظ آماری تعداد این کاربران نامعلوم و نامحدود در نظر گرفته می‌شود لذا از روش غیر‌احتمالی در دسترس برای نمونه‌گیری استفاده شده است. برای تعیین حجم نمونه با استفاده از فرمول کلاین تعداد ۲۸۴ نفر به‌عنوان حجم نمونه تعیین گردید. نتایج تحقیق حاکی تأثیر متغیرهای کیفیت رابطه، ارزش درک شده و کیفیت اطلاعات و کیفیت خدمات شبکه‌های اجتماعی بر وفاداری کاربران شبکه‌های اجتماعی دارد.}, keywords_fa = {شبکه های اجتماعی,کیفیت رابطه,ارزش درک شده,کیفیت اطلاعات,وفاداری}, url = {http://www.kdip.ir/article_138777.html}, eprint = {http://www.kdip.ir/article_138777_d93e6a6aa06c53af97c21c5ead83ea1d.pdf} }